VIII. Balaton-felvidéki iskolák Találkozója
Zánka
2019. május 24-25.

Alsós sorverseny

900-1500   Sorversenyek alsótagozatosoknak   -  Iskola, tornaterem

Felelős: Vaszkó Enikő

1. feladat 

Futás akadálypályán kosárlabdákkal

 

Az első játékos kezeiben két kosárlabda. Sípszóra fut az akadálypályán-szlalom, majd zsámolyon átfutás, végül ugrás akadály felett- a bójáig. Azt megkerülve vissza egyenesen a rajtvonalhoz. A rajtvonal mögött labdaátadással indítja társát. A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó játékos is visszaér a rajtvonalhoz és a társánál vannak a labdák.

Szabályok:

-a zsámolyt egy lábbal kell érinteni

-a pálya végén lévő bóját meg kell kerülni

 

2. feladat

Labdahordás

A játékosok sípszóra indulnak. Az első játékos kezében rúd. Elfut az első állványig, ott a rúddal leveszi a bóját és átrakja a következő állványra.

A pályán tovább haladva a zsámolyból kivesz egy labdát, amit átvisz a következő zsámolyba. Visszafele a bóját ismét áthelyezi a rúdra.

A rúd átadásával indítja társát.

Szabályok:

- csak a rúd segítségével lehet levenni és elhelyezni a bóját az állványon

-ha az állvány felborul azt fel kell állítani, mielőtt a bóját elhelyezi rajta

-a zsámolyból bármelyik labdát lehet választani (medicin, kosár, kézi, teniszlabda,…stb)

 

3. feladat

Labdahordás

Minden csapat előtt négy labda van. A játékosoknak a labdákat egyenként kell elhelyezni a pályán lévő bójákon. Az utolsó labda után megkerüli a bóját, majd fut egyenesen vissza a csapattársaihoz. Kézérintéssel indítja társát. Feladata, hogy a labdákat egyenként visszahordja a startvonal elé. A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó csapattag is teljesíti a feladatot.

Szabályok:

- a legközelebb lévő bójánál kell kezdeni mindig a feladatot

- egyszerre egy labda lehet a játékosnál

-az elgurult labdáért vissza kell futni

 

4. feladat

Páros feladat

A csapattagok párokat alkotnak. Mindketten belebújnak egy karikába. Sípszóra futnak szlalomban az akadálypályán ( 4 bója).

Elérve a magas bójáig a karikát elhelyezik azon. Futnak az előttük lévő zsámolyig. Mindkét játékos kivesz egy labdát, amit elhelyez a pálya végén lévő karikába. Visszafele ismét belebújnak a karikába és együtt futnak vissza a startvonalhoz. Átadják a startvonal mögött a karikát a soron következő párosnak. A játéknak akkor van vége, amikor minden páros kétszer teljesíti a pályát!

Szabály:

-a bójára bármelyik játékos ráteheti a karikát

-a bójáról bármelyik játékos leveheti a karikát

-a felborított bóját fel kell állítani

-a játékosoknak a karika levétele után nem kell egymást megvárnia

-a labdáknak a karikában kell maradnia

-belebújva a karikába csak együtt futhatnak

 

5.feladat

Ugrás karikákban

Minden játékos egy karikában áll. A sor végén álló játékos

(1. számú) kezében kosárlabda. Sípszóra a kosárlabdát az előtte álló társának dobja és így adják előre, a sor elején álló játékoshoz. Ekkor a játékos kezében a labdával a sor végére fut, ezzel egyidőben társai átugranak az előttük lévő üres karikába. A labdás játékos, amikor az utolsó karika üres beleugrik és ismét elindítja előre a labdát. A játéknak akkor van vége, amikor minden játékos visszaér a saját helyére. (Az 1. számú játékos ismét a sor végén áll.)

Szabályok:

-minden játékos egy karikában áll

-minden játékosnak meg kell fognia a labdát

-az utolsó játékos csak az üres karikába ugorhat

-csak akkor indulhat a labda ha mindenki a karikában áll

 

6. feladat

Bújócska

A csapat tagjai egymás elé állnak kartávolságra egymástól és az előttük lévő játékos vállára teszik mindkét kezüket. Sípszóra a sor végén lévő játékos társai kezei alatt átbújva, szlalomban kerülve őket igyekszik a sor elejére. Beáll a sorba, a mögötte lévő társa az ő vállára teszi a kezeit.

Feladat, hogy minden játékos minél előbb a sor elejére érjen, átbújva társai kezei alatt. A játéknak akkor van vége, amikor minden játékos visszaér a saját helyére.

Szabályok:

-a játékosok nem engedhetik el egymás vállát

-akkor indulhat a soron következő játékos, ha van elegendő helye a továbbhaladásra

-ha szétszakad a sor, csak akkor folytatható a játék, ha minden játékos fogja a társa vállát.

 

 



Elérhetőség :

Horváth Lajos - intézményvezető
20/262 1608


Loch Ildikó - intézményvezető-helyettes
70/670 7763


Iskola
87/468-035


Orvosi ügyelet: dr. Oláh Kálmán
30/283 4433