Alsós sorverseny
900-1500 Sorversenyek alsótagozatosoknak - Iskola, tornaterem
Felelős: Vaszkó Enikő
1. feladat
Futás akadálypályán kosárlabdákkal
Az első játékos kezeiben két kosárlabda. Sípszóra fut az akadálypályán-szlalom, majd zsámolyon átfutás, végül ugrás akadály felett- a bójáig. Azt megkerülve vissza egyenesen a rajtvonalhoz. A rajtvonal mögött labdaátadással indítja társát. A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó játékos is visszaér a rajtvonalhoz és a társánál vannak a labdák.
Szabályok:
-a zsámolyt egy lábbal kell érinteni
-a pálya végén lévő bóját meg kell kerülni
2. feladat
Labdahordás
A játékosok sípszóra indulnak. Az első játékos kezében rúd. Elfut az első állványig, ott a rúddal leveszi a bóját és átrakja a következő állványra.
A pályán tovább haladva a zsámolyból kivesz egy labdát, amit átvisz a következő zsámolyba. Visszafele a bóját ismét áthelyezi a rúdra.
A rúd átadásával indítja társát.
Szabályok:
- csak a rúd segítségével lehet levenni és elhelyezni a bóját az állványon
-ha az állvány felborul azt fel kell állítani, mielőtt a bóját elhelyezi rajta
-a zsámolyból bármelyik labdát lehet választani (medicin, kosár, kézi, teniszlabda,…stb)
3. feladat
Labdahordás
Minden csapat előtt négy labda van. A játékosoknak a labdákat egyenként kell elhelyezni a pályán lévő bójákon. Az utolsó labda után megkerüli a bóját, majd fut egyenesen vissza a csapattársaihoz. Kézérintéssel indítja társát. Feladata, hogy a labdákat egyenként visszahordja a startvonal elé. A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó csapattag is teljesíti a feladatot.
Szabályok:
- a legközelebb lévő bójánál kell kezdeni mindig a feladatot
- egyszerre egy labda lehet a játékosnál
-az elgurult labdáért vissza kell futni
4. feladat
Páros feladat
A csapattagok párokat alkotnak. Mindketten belebújnak egy karikába. Sípszóra futnak szlalomban az akadálypályán ( 4 bója).
Elérve a magas bójáig a karikát elhelyezik azon. Futnak az előttük lévő zsámolyig. Mindkét játékos kivesz egy labdát, amit elhelyez a pálya végén lévő karikába. Visszafele ismét belebújnak a karikába és együtt futnak vissza a startvonalhoz. Átadják a startvonal mögött a karikát a soron következő párosnak. A játéknak akkor van vége, amikor minden páros kétszer teljesíti a pályát!
Szabály:
-a bójára bármelyik játékos ráteheti a karikát
-a bójáról bármelyik játékos leveheti a karikát
-a felborított bóját fel kell állítani
-a játékosoknak a karika levétele után nem kell egymást megvárnia
-a labdáknak a karikában kell maradnia
-belebújva a karikába csak együtt futhatnak
5.feladat
Ugrás karikákban
Minden játékos egy karikában áll. A sor végén álló játékos
(1. számú) kezében kosárlabda. Sípszóra a kosárlabdát az előtte álló társának dobja és így adják előre, a sor elején álló játékoshoz. Ekkor a játékos kezében a labdával a sor végére fut, ezzel egyidőben társai átugranak az előttük lévő üres karikába. A labdás játékos, amikor az utolsó karika üres beleugrik és ismét elindítja előre a labdát. A játéknak akkor van vége, amikor minden játékos visszaér a saját helyére. (Az 1. számú játékos ismét a sor végén áll.)
Szabályok:
-minden játékos egy karikában áll
-minden játékosnak meg kell fognia a labdát
-az utolsó játékos csak az üres karikába ugorhat
-csak akkor indulhat a labda ha mindenki a karikában áll
6. feladat
Bújócska
A csapat tagjai egymás elé állnak kartávolságra egymástól és az előttük lévő játékos vállára teszik mindkét kezüket. Sípszóra a sor végén lévő játékos társai kezei alatt átbújva, szlalomban kerülve őket igyekszik a sor elejére. Beáll a sorba, a mögötte lévő társa az ő vállára teszi a kezeit.
Feladat, hogy minden játékos minél előbb a sor elejére érjen, átbújva társai kezei alatt. A játéknak akkor van vége, amikor minden játékos visszaér a saját helyére.
Szabályok:
-a játékosok nem engedhetik el egymás vállát
-akkor indulhat a soron következő játékos, ha van elegendő helye a továbbhaladásra
-ha szétszakad a sor, csak akkor folytatható a játék, ha minden játékos fogja a társa vállát.